Chatbotin linkitykset

Kun chatbottia hyödynnetään ns. navigaatiobottina, ohjaa se verkkovierailijan oikean sisällön pariin. Tämä parantaa sivuston vierailu- ja asiakaskokemusta. 

Linkitys voi olla sisäinen linkitys sivustollasi tai ulkoinen linkitys johonkin muuhun verkkosivustoon.

Chatbotilla voit ohjata sivustokävijän esimerkiksi haluamaasi kohtaan sivustoasi.  Linkityksiä voidaan tehdä Yhteystietoihin tai tiettyyn kohtaan tuotteita tai palveluita.

Chatbotilla voidaan ohjata sivustokävijä myös johonkin muuhun verkkosivustoon. Tällainen linkitys voisi olla esimerkiksi linkitys Verohallinnon kotitalousvähennykseen, josta löytyy tarpeellista lisätietoa. 

Entä paluu takaisin chatbottiin?

Linkitys voidaan toteuttaa esimerkiksi siten, että linkityksen yhteydessä avautuu uusi välilehti. Chatbottiin voi palata uudelleen toisessa välilehdessä tai selaimen nuolesta taaksepäin. Keskustelu chatbotin kanssa jatkuu tarvittaessa.